10 Wypowiedzi O Tym Jak bhp, Które Nie Powinny Nigdy Paść - z bhp

gpsbhp

Kto pracuje w BHP

Bezpieczeństwo i higiena pracy jest dość szeroką dziedziną, która wymaga posiadania specjalistycznej wiedzy oraz odpowiednich kwalifikacji od pracowników działających w tej branży. Pracownik służby BHP musi posiadać odpowiednie kwalifikacje, żeby móc prowadzi

10 Wypowiedzi O Tym Jak bhp, Które Nie Powinny Nigdy Paść - z bhp gpsbhp
ć szkolenia BHP, szkolenia PPOŻ oraz przeprowadzać audyty bezpieczeństwa. Osoba chcąca pracować w branży BHP musi przede wszystkim ukończyć studia podyplomowe lub musi posiadać wykształcenie kierunkowe o specjalności, która dotyczy bezpieczeństwa i higieny pracy. Ponadto osoba taka musi odbyć co najmniej roczny staż kierunkowy, żeby móc pracować jako specjalista od spraw związanych z BHP. Praca w branży BHP, wbrew powszechnemu przekonaniu, wymaga sporej odpowiedzialności oraz znajomości bieżących przepisów związanych z bezpieczeństwem i higieną pracy. Specjaliści zatrudnieni w firmie BHP muszą posiadać odpowiednie kwalifikacje oraz szeroką wiedzę na wiele różnych tematów, ponieważ branża BHP obejmuje świadczenie sporego zakresu usług.


Szkolenia dla pracowników służby BHP

Firma zajmująca się branżą BHP zatrudnia specjalistów posiadających odpowiednie kwalifikacje zawodowe, które umożliwiają świadczenie usług związanych z bezpieczeństwem i higieną pracy. Sami pracownicy będący zatrudnieni w firmie zajmującej się bezpieczeństwem i higieną pracy także muszą posiadać ukończone szkolenia BHP. Szkolenie BHP dla pracowników służby bezpieczeństwa i higieny pracy posiadają okres ważności pięciu lat. Kurs z bezpieczeństwa i higieny pracy dla pracowników służby BHP jest najdłuższym rodzajem kursu, ponieważ obejmuje aż 32 godziny lekcyjne. Każdy pracownik zatrudniony na umowę o pracę musi posiadać ważne szkolenie BHP, nic więc dziwnego że dotyczy to także pracowników branży zajmującej się bezpieczeństwem i higieną pracy. Sam pracownik służby BHP musi orientować się w bieżących przepisach regulujących kwestie związane z zachowaniem bezpieczeństwa w miejscu pracy, żeby móc świadczyć swoje usługi innych firmom. Pracownicy zatrudnieni w firmie BHP sami posiadają obowiązek ukończenia odpowiedniego kursu.


Po co organizuje się Safety Day

Firma działająca w branży zajmującej się bezpieczeństwem i higieną pracy oferuje szereg różnych usług, takich jak szkolenia BHP, szkolenia PPOŻ, kurs z pierwszej pomocy czy też organizację Safety Day. Safety Day jest specjalnym wydarzeniem firmowym, podczas którego zapoznaje się pracowników z różnymi niebezpieczeństwami mogącymi wystąpić w miejscu pracy oraz sposobom ich zapobiegania. Organizacją Safety Day zajmuje się specjalna firma działająca w branży BHP, która zatrudnia specjalistów doświadczonych w przeprowadzaniu szkolenia BHP, szkolenia PPOŻ oraz posiadających odpowiednią wiedzą na temat przepisów prawnych. Dzień Bezpieczeństwa organizowany w firmie ma za zadanie poparcie wiedzy teoretycznej z zakresu BHP, PPOŻ oraz z udzielania pierwszej pomocy, ćwiczeniami praktycznymi. Organizacja Safety Day obejmuje takie usługi, jak zapoznanie uczestników z udzielaniem pierwszej pomocy przedmedycznej, nauka zasad postępowania w sytuacji wypadku drogowego czy też nauka współpracy ze służbami ratunkowymi.


Oferta stworzenia systemu zarządzania bezpieczeństwem

Firma, która zajmuje się bezpieczeństwem i higieną pracy, poza ofertą przeprowadzania szkolenia BHP, może zajmować się także tworzeniem systemu zarządzania bezpieczeństwem w danym przedsiębiorstwie. System zarządzania bezpieczeństwem to nic innego, jak element całościowego zarządzania przedsiębiorstwem. Posiadanie systemu zarządzania bezpieczeństwem nie jest obowiązkowe, jednak firma posiadająca odpowiednie certyfikaty z zakresu jakości, ochrony środowiska oraz BHP jest bardziej poszukiwana na rynku pracy. Firma BHP oferuje pomoc w tworzeniu systemów zarządzania bezpieczeństwem, takich jak ISO 14001 oraz OHSAS 18001. Pierwsza norma obejmuje tak zwany system zarządzania środowiskowego, gdzie firma posiadająca certyfikat ISO 14001 szczyci się tym, że dba o środowisko naturalne. Z kolei norma OHSAS 18001 dotyczy bezpiecznego organizowania stanowisk pracy, a także zapewnia odpowiednie szkolenia BHP oraz przeprowadzanie audytów wewnętrznych. Posiadanie norm nie jest obowiązkowe, jednak pomaga w pozytywnym budowaniu wizerunku firmy.