Bezpieczne dachowanie w symulatorze - z bhp

safety day lublin

Tymczasem szkolenia w zakresie prowadzenia samochodu

W Polsce, aby zostać kierowcą, wystarczy ukończyć podstawowy kurs obejmujący zaledwie 30 h jazdy, nie licząc zajęć teoretycznych. A to oznacza po zsumowaniu, że w czasie nieco ponad jednej doby mamy nabyć umiejętn

Bezpieczne dachowanie w symulatorze - z bhp safety day lublin
ości niezbędne do kierowania autem. Jest to jednak zbyt optymistyczne założenie. Trzeba przede wszystkim mieć na uwadze to, że umiejętności zdobyte na podstawowym kursie prawa jazdy są elementarne i jeżeli do tej pory nie uczyliśmy się nowych rzeczy, to nasz proces szkoleniowy zakończył się tylko na tych 30 h. Teraz po prostu jesteśmy bardziej wprawni w tym czego się nauczyliśmy. Tymczasem szkolenia w zakresie prowadzenia samochodu są o wiele bardziej rozbudowane. O ile nie zdobywamy wiedzy we własnym zakresie, np. z internetu, to warto zastanowić się nad takimi kursami. Często są to szkoły bezpiecznej jazdy, uczące BHP oraz umiejętności praktycznych w sytuacjach awaryjnych. Pod okiem instruktora można przećwiczyć różne scenariusze, takie jak np. poślizg czy dachowanie. Właśnie ten ostatni manewr jest bardzo niebezpieczny i raczej niemożliwy do przećwiczenia w normalnych warunkach. Dlatego istnieje urządzenie takie jak symulator dachowania. Można w nim wręcz w laboratoryjnych warunkach przećwiczyć dachowanie i wypracować dobre nawyki zwiększające szansę przeżycia w takiej sytuacji.


Symulator dachowania szybko przypomni dlaczego tak

Na każdym kursie prawa jazdy mówi się o tym, aby przestrzegać zasad bezpieczeństwa ruchu drogowego. Stosowanie się do prawa i norm zwyczajowych może zapobiec wielu wypadkom i nieszczęśliwym zdarzeniom losowym. Niestety wiele osób zapomina o tym tuż po odebraniu własnego dokumentu upoważniającego do prowadzenia samochodów osobowych. Symulator dachowania szybko przypomni dlaczego tak istotne jest zapinanie pasów bezpieczeństwa po wejściu do auta. Specjalnie przeprowadzane szkolenia mają na celu pokazanie w jaki sposób odbywa się dachowanie oraz co dzieje się we wnętrzu samochodu podczas wypadku. Takie przeżycia bywają bezcenne, ponieważ potrafią ochronić przed nieszczęśliwym wypadkiem w rzeczywistym życiu. Prawidłowe zapinanie pasów bezpieczeństwa może zredukować wypadki śmiertelne nawet o połowę. Trzeba jednak wiedzieć w jaki sposób zapinać pasy, aby nas zabezpieczały, a nie szkodziły. Oczywiście na takich szkoleniach można dowiedzieć się również tego, a także bardzo wielu innych ważnych informacji, które mogą ułatwić codzienną jazdę samochodem. Dodatkowo ochronią w razie nieszczęśliwego zdarzenia losowego, o które nie jest tak trudno. BHP jazdy samochodem jest czymś o czym nie można zapominać, ponieważ w wielu przypadkach odpowiadamy nie tylko za swoje zdrowie, lecz również osób podróżujących z nami.


Osoby te argumentują swoje poczynania tezą

Coraz częściej właściciele firm starają się zapewnić swoim pracownikom nietypowe atrakcje na spotkaniach firmowych. Poza typowym bankietem można na przykład przeżyć dachowanie. Oczywiście w specjalnie wynajętym urządzeniu. Symulator dachowania to przedmiot dzięki któremu można zrewidować swoje poglądy na temat własnej jazdy samochodem. Wiele osób nie przepada za zapinaniem pasów bezpieczeństwa. Osoby te argumentują swoje poczynania tezą, iż tak naprawdę zapinanie pasów wcale nie zabezpiecza przed wypadkami. Oczywiście jest to nieprawda. Wszystkie szkolenia zaczynają się od wyjaśnienia podstaw bezpiecznej jazdy samochodem, a zapinanie pasów jest niezbędne do tego by móc przemieszczać się autem bez zbędnego ryzyka. Można nawet powiedzieć, BHP jazdy samochodem zaczyna się od prawidłowego zapinania pasów. W tym miejscu należy zwrócić uwagę na to, że nie każda technika zapinania pasów jest odpowiednia i nas chroni. Warto poświęcić trochę więcej czasu na prawidłowe zapięcie paska, aby uniknąć nieprzyjemnych konsekwencji związanych z kolizją drogową. Odpowiednio zastosowane pasy bezpieczeństwa redukują śmiertelność wypadków nawet o połowę, a według niektórych statystyk nawet o ponad sześćdziesiąt procent. Jak widać zapięte pasy znaczy o wiele więcej przy dachowaniu i wypadkach niż może nam się wydawać.